Проведення адвокасі кампанії спрямованої на створення дистанційної державно-громадської системи безоплатної правової допомоги

    Термін реалізації: 2013 рік

    Проблема, на вирішення якої спрямовано проект:
    Невід’ємною складовою доступу особи до права є доступ до правової допомоги, завдяки якому власне людина може реалізувати свої права. Вочевидь обмежений доступ до правової допомоги обмежує людей і в доступі до права, тобто до правосуддя, до впливу на свавільного чиновника, до можливості отримати соціальні виплати, чи іншим чином покращити свій матеріальний стан у законний спосіб.
    В Україні система надання безоплатної правової допомоги на сьогодні є досить розгалуженою. В Україні функціонує мережа громадських приймалень управлінь юстиції, мережа центрів надання вторинної правової допомоги, декілька мереж неурядових організацій, які надають безоплатну правову допомогу.
    Проте, всі ці суб’єкти надання безоплатної правової допомоги зосереджені в обласних центрах, або великих містах. При цьому люди з віддалених сіл чи районів часто позбавлені можливості отримати безкоштовну правову допомогу відповідної якості через неможливість, чи відсутність коштів для того, щоб доїхати до місця надання такої допомоги.

    Мета проекту:
    Проведення адвокасі кампанії спрямованої на створення дистанційної державно-громадської системи безоплатної правової допомоги шляхом організації у Вознесенському районі на базі бібліотечних установ пунктів дистанційного доступу до правової допомоги та залучення до надання такої допомоги консультантів органів державної влади, місцевого самоврядування та НУО.

    Завдання проекту:
    1. На базі організації створити в регіоні дистанційний пункти надання безоплатної правової допомоги. Напрацювати всі необхідні механізми роботи консультаційних пунктів: графік залучення фахівців від кожного конкретного органу влади, правила надання дистанційної правової допомоги тощо.
    2. Лобіювати прийняття на рівні районної державної адміністрації у цільових регіонах розпорядчого акту, який би чітко визначив участь представників органів юстиції, пенсійного фонду, держземагенства, соціального захисту населення в роботі дистанційних консультаційних пунктів.
    3. Лобіювати зміни до регіональних Програм правової освіти населення на найближчий період, якими закріпити діяльність дистанційного консультаційного пункту в області.
    4. Провести інформаційну кампанію для населення з метою залучення громадян до користування новим сервісом.

    В ході реалізації проекту зроблено:
    - В регіоні створено дистанційний консультаційний пункт з надання безоплатної правової допомоги;
    - В регіоні відкрито у трьох бібліотеках точки доступу громадян до дистанційної безоплатної правової допомоги;
    - За час реалізації проекту послугами дистанційного консультаційного пункту скористалися не менш як 50 осіб;
    - В ході інформаційної кампанії не менш як 500 громадян отримали інформацію про можливості користування новим сервісом;
    - Внаслідок реалізації проекту вдалось зробити вагомий крок на шляху подолання перешкод в доступі до безоплатної правової допомоги для мешканців віддалених сіл та районів;
    - Внаслідок реалізації проекту громадяни змогли не тільки консультуватися з юристами дистанційних пунктів, а й отримувати найактуальнішу інформацію безпосередньо «з перших рук», тобто з рук чиновника, від якого безпосередньо залежить вирішення проблемної ситуації.