На Миколаївщині активісти прийнялись за розробку стратегічних планів по передачі послуг до Центрів надання адміністративних послуг

ГО «Агентство економічного розвитку» м. Вознесенськ разом з партнерами з 3 листопада 2014року розпочало серію он-лайн зустрічей на тему: «Реформи адміністративних послуг» в рамках проекту «Залучення громадськості в сфері надання адміністративних послуг».

В зустрічі прийняли участь представники партнерів, що реалізують даний проект в трьох пілотних містах (Вознесенську, Миколаєві, Доманівці), представники преси та громадські діячі, а саме:

Сергій Аверков – голова правління організації «Агентcтво економічного розвитку»;

Олександр Ревебцов – керівник проекту, представник «Агентства економічного розвитку» м. Вознесенськ;

Марина Чепіжко – представник ГО «Фонд громади Доманівки»;

Тетяна Золотухіна – представник ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»;

Наталья Чермошенцева – представник молодіжної громадської організації «Нова Генерація»;

Вячеслав Головченко – журналіст, представник коледжу “Преси та телебачення” м. Миколаїв.

Як зазначив голова правління ГО ««Агентство економічного розвитку» Аверков Сергій:

«На практиці, послуги досить важко передаються адміністративним центрам, тому адміністративна реформа рухається досить повільно. Проект базується на тому, щоб підготувати конкретні плани дій з розвитку ЦНАПу у вигляді документу, за допомогою якого громадськості легше буде контролювати розвиток ЦНАПу та втілення рекомендацій по покращенню його діяльності в частині передачі адміністративних послуг».

В ході зустрічі керівник проекту окреслив основні задачі, які будуть вирішенні в рамках проекту. Також було зазначено, що в результаті порівняльного аналізу разом з представниками громадськості та органів влади буде визначений та винесений на громадські обговорення перелік послуг до передачі в ЦНАП, проведена кампанія інформування громадськості про адмінпослуги та розповсюджені інформаційні брошури в кожному місті.

В рамках проекту з’явиться мапа адміністритивних послуг, де мешканці зможуть знайти інформацію про місце, графік, контактні дані установи, у яких вони можуть отримати певні адміністративні послуги, які ще не передані до ЦНАПів.

Серед питань, що розглядались під час зустрічі, було питання: «Які послуги є першочерговими і потребують уваги громадськості». На думку експертів: «Це послуги, де можна заробити гроші; такі, що надаються в паспортному столі, держкомземі, інспекцією техногенної безпеки (пожежники). Знаходиться безліч причин не передавати ту чи іншу послугу».

Фактично, наявні зараз надавачі послуг гальмують процес передачі, мотивуючи тим, що для передачі не має відповідних умов (працівників, доступу до інформаційних баз даних), хоча насправді, адміністратор ЦНАП має прийняти документи, щоб потім передати їх на обробку у відповідну установу.

Як зазначили усі учасники онлайн зустрічі, першочергової уваги потребують окремі послуги ДМС, що, згідно з розпорядженням КМУ № 523 від 16 травня 2014 року, повинні були бути передані до ЦНАПів вже з 1 жовтня.

Зокрема, мова йде про оформлення та видачу паспорта громадянина України, у тому числі, у зв’язку зі зміною прізвища та замість пошкодженого, втраченого або викраденого; вклеювання до паспорту громадянина України фотокартки при досягненні громадянином 25- і 45-річного віку; реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання та місця перебування особи, а також видачу довідки про реєстрацію місця проживання та місця перебування.

Мешканці Вознесенська вимагають проведення реформи: скарги громадян на черги та незрозумілі процедури отримання послуг в паспортному столі фактично ініціювали створення робочої групи, яка, в тому числі, працює над питанням передачі послуг до ЦНАПу.

Як зазначили в Доманівському району, в ЦНАПі надаються лише послуги дозвільного характеру; міграційна служба не погоджується надавати послуги, поки ЦНАП не буде готовий їх прийняти, за наявності достатньої кількості персоналу. Регламент та перелік послуг поки не затверджені та зараз знаходяться на розгляді.

В Миколаєві, представник фонду громади Миколаєва зазначив, що в місцевому ЦНАПі надаються послуги більше по документам дозвільного характеру. Довідка про склад сім'ї, яка має надаватися міграційною службою, ЦНАПом теж не надається.

Представник ГО «Нова генерація», Наталя Черемшенцева, прокоментувала ситуацію стосовно передачі послуг паспортного столу до ЦНАПів наступним чином:

«Є питання технічне - це відсутність місця для збереження бланків суворої звітності. У Вінниці це питання легко вирішили за допомогою кур'єра, який передає документи до ДМС, потім вертає їх назад. Варіантом вирішення проблеми є розуміння органів влади, що це потрібно!

Інше питання полягає у відсутності інформованості мешканців про реформу та браку розуміння механізму використання інформаційних карток, де чітко визначено вичерпаний перелік документів, необхідних для отримання послуги.»

Активісти закликали активно приєднуватися до лобіювання передачі послуг, дотримання вимог чинного законодавства з боку як надавачів послуг, так і тих установ, що повинні їх передати до ЦНАПів, та спонукати громадян активно користуватися і запитувати інформаційні картки при отриманні послуг.

З повним оглядом цієї та наступних зустрічей можна ознайомитися на каналі YOUTUBE ВМГО «АЕР»

 

«Проект реалізується за фінансової підтримки Європейського Союзу. За зміст даного документу відповідає виключно «Агентство Економічного Розвитку і він ні в якому разі не може розглядатися як такий, що відображає позицію Європейського Союзу та МО «Нова генерація».