Агенство Економічного Розвитку: Як ефективно управляти багатоквартирним будинком?

Як ефективно управляти багатоквартирним будинком?

10.06.2010
    Відповідь на це питання намагалися знайти учасники семінару-тренінгу, який відбувся 7 червня 2010 року в м. Вознесенську. На заході були присутні 28 представників об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ) міста, представники виконавчого комітету Вознесенської міської ради, а також ініціативні мешканці, які тільки мають намір створити ОСББ. Всього в заході прийняло участь 34 чоловіка.
    Створення та діяльність ОСББ на сьогоднішній день є досить новою та перспективною справою в контексті прискорення житлово-комунальної реформи, яка вже довгий час не може завершитись в Україні. Але разом з тим ця діяльність відбувається досить хаотично без належної підтримки з боку держави. Тому ті хто вже став на шлях ОСББ сьогодні відчувають нагальну потребу в методичні, консультативній та інших видах допомоги.
    Серед всіх тих питань, які цікавлять представників ОСББ, на семінарі були розглянуті наступні:
    - Система фінансового управління житловим фондом;
    - Особливості бухгалтерського обліку в ОСББ;
    - Порядок формування тарифів;
    - Практичні аспекти ведення бухгалтерії і розрахунків тарифів;
    - Курс введення в професію;
    - Пояснення професії Управителя;
    - Правовий статус управителя нерухомим майном згідно з українським законодавством;
    - Сфера діяльності Управителя;
    - Голова правління ОСББ та Управитель – шляхи порозуміння;
    Для проведення семінару залучались експерти неурядової аналітичної організації «Центр досліджень місцевого самоврядування»: Володимир Бригілевич та Валерій Шишко з міста Львів.
    Досить корисною та новою була тема ведення бухгалтерського обліку в ОСББ так як він дещо відрізняється і має свої особливості в порівняні з класичними моделями. Для полегшення ведення бухгалтерського обліку в Україні розроблено декілька програмних продуктів, автором одно з яких є Валерій Шишко, експерт семінару. Він розробив програмне забезпечення «Бухгалтерія для ОСББ» на базі програми 1С бухгалтерія, яке реалізує в собі концепцію ведення бухгалтерського та фінансового обліку для об’єднань співвласників багатоквартирних будинків на базі законодавства України. План рахунків, набір сталих, структура довідників та документів, а також алгоритм побудови звітів являють собою відпрацьовану у бухгалтерському відношенні систему за спрощеною методологією обліку для ОСББ – це все дозволяє голові ОСББ після короткого курсу навчання самостійно вести бухгалтерію об’єднання.
    Сьогодні програма «Бухгалтерія для ОСББ», була встановлена на базі «Інформаційно-консультативного центру підтримки ОСББ» і може використовуватись на безоплатній основі для ведення бухгалтерії ОСББ створених в місті Вознесенськ. Для цього необхідно звернутися до Центру (3-22-50) та написати заяву про включення ОСББ в графік користування програмою.
    На заході досить бурхливо обговорювалось питання виплати пільг ОСББ та процедури погодження тарифів. Питання не легке і досить дискусійне але є надія, що найближчим часом воно буде позитивно вирішено. Окрім того на семінарі піднімалось питання тем майбутніх семінарів – проаналізувавши запити представників ОСББ найбільш цікавим для них є питання приватизації землі. Тому швидше всього наступний семінар-тренінг буде присвячений саме цьому питанню.
    Після закінчення заходу присутнім були роздані практичні посібники «Професійне управління житловою нерухомістю» в якому широко представлено міжнародний досвід реформування управління житловою нерухомістю, висвітлено практичні аспекти управління житловою нерухомістю: фінансово-економічне управління і технічне обслуговування будівель і будинкових комунікацій, а також українське законодавство стосовно нерухомості і управління житловим фондом.
    Семінар-тренінг проводився «Інформаційно-консультативним центром підтримки ОСББ», який створений при громадській організації «Агентство економічного розвитку» в рамках проекту «Підтримка громадських ініціатив в сфері реформування житлово-комунального господарства», що реалізується при фінансовій підтримці Міжнародного фонду «Відродження».
    Контакти: ГО «Агентство економічного розвитку», т: 3-22-50, aerbox@ukr.net, www.aer.net.ua